Sağlık Problemlerinizin Bazıları Yeterince Su İçmemenizden Kaynaklanıyor Olabilir mi?

Sağlık Problemlerinizin Bazıları Yeterince Su İçmemenizden Kaynaklanıyor Olabilir mi?

Su, besin maddelerinin hücrelerimize taşınması ve vücudumuzda barınmaması gereken maddelerin dışarı atılması için gereklidir. Bu nedenle vücut fonksiyonlarımızın devamlılığı için en temel ihtiyaçlarımızdan biri, bedenimiz için gerekli olan sıvı miktarının karşılanmasıdır. 

Yeterince su içmememiz, kabızlık veya şiddetli baş ağrısı benzeri şikayetlere neden olabileceğinden, günlük hayattaki sıvı tüketim miktarımızın oranı, nasıl hissettiğimiz konusunda büyük fark yaratabilir.  

Yetişkinler Günde Ne Kadar Su İçmelidir?

Sağlıklı bir insan, idrar, nefes, terleme ve eklem hareketleri yoluyla günde ortalama 2,5 litreye yakın sıvı kaybeder. Kaybettiğimiz sıvının yüzde 20’ye yakınını yediğimiz gıdalarla karşılarız. Geriye kalan 2 litrelik sıvıyı ise içtiğimiz su ile telafi ederiz.  

Evrensel olarak kabul edilmiş bir su tüketim miktarı olmasa da erkekler için yeterli miktarın günde yaklaşık 3 litre, kadınlar için ise yaklaşık 2 litre olduğu konusunda genel bir fikir birliği vardır. Söz konusu miktar kişinin günlük aktivitesine, cinsiyetine ve ne kadar terlediğine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. 

Bu sebeple yetişkin bir bireyin, genel sağlığını korumak adına günde en az 8 bardak su içmesi gerektiğini söylememiz yanlış olmayacaktır.  

Alınması gerekenden fazla miktarda su tüketmenin, su zehirlenmesine neden olacağı ve normal beyin fonksiyonlarına zarar verebileceği de göz önünde bulundurulmalıdır. 

Yazımızın devamında, vücudumuzun ihtiyacı olan su miktarından mahrum kaldığında, meydana gelen istenmeyen değişimlere ve yeterince su içmek için kendisiyle mücadele edenlerin, su içme alışkanlığı kazanmasına yardımcı önerilere yer verdik.  

Keyifli okumalar…

Yeterli Miktarda Su Tüketmediğimizde Vücudumuzda Ortaya Çıkan Belirtiler Nelerdir?

Daha fazla su içmeye başlamanız gerekebileceğini gösteren işaretler:

  • Tuvalete az çıkma

  • Koyu sarı idrar 

  • Cilt kuruluğu 

  • Baş dönmesi

  • Hastalıklardan geç iyileşme 

  • Mide ağrısı

  • Yeterince beslendikten sonra bile aç hissetme

  • Ağız kuruluğu 

  • Şiddetli baş ağrısı

  • İstenmeyen kilo alımı

  • Kas krampları ve eklem ağrıları

  • Sindirim problemleri

  • Yeterince terleyememe

  • Bilinç bulanıklığı

Susuz Kaldığımızda Vücudumuzda Görebileceğimiz Yeterince Açık Olmayan İşaretler Nelerdir?

  • Kabızlık

  • Kalıcı kötü ağız kokusu

  • Kuru cilt

  • Yorgunluk veya uyku hali

  • Başta tuzlu veya şekerli gıdalar olmak üzere ani gıda istekleri

  • Sinirlilik hali

  • Unutkanlık ve dikkat problemi

Vücut Su Seviyenizi Korumaya Yardımcı Olacak Alışkanlıklar Edinebilirsiniz

Yeterli miktarda su içmek için kendinizle mücadele ediyorsanız, aşağıda sıraladığımız alışkanlıkları günlük rutininize dahil ederek, sağlığınızı doğru biçimde destekleyebilirsiniz.

  • Sabah uyandığınızda güne, en az bir bardak su içerek başlayın. 

  • Susama hissinin olmaması vücudun günlük su ihtiyacının karşılandığı anlamına gelmediğinden, günlük sıvı alımını tamamlamak için meyve suyu veya gazlı içecek benzeri ürünlerden olabildiğince uzak durulmalıdır.  

  • Fark etmeden yudumlama alışkanlığı kazanmak için iş yerinizde ve evinizde, gün boyunca kolayca erişilebileceğiniz bir su şişesi bulundurun.  

  • İhtiyaç duyuyorsanız, ofis bilgisayarınıza ve cep telefonunuza, su hatırlatması yapan programlar indirin. 

  • Suyun yumuşak tadından hoşlanmıyorsanız, su şişenize değişik meyveler ekleyerek beğenebileceğiniz aromalara sahip doğal içecekler elde edin. 

  • Günlük beslenmenizde, karpuz, salatalık, kereviz, kabak ananas ve marul benzeri %90’ı sudan oluşan sebze ve meyveleri büyük porsiyonlar halinde tüketmeye çalışın. 

  • Kafein ve alkolü dengeli düzeyde tüketmeye gayret edin. 

  • Aşırı sıcaklarda daha az egzersiz yapın. 

  • Egzersiz yapmadan 3 saat önce en az bir bardak su içmeye, egzersiz sırasında ve bitirdikten hemen sonra ise mutlaka bir şişe su içmeye özen gösterin. 

Sağlıklı günler dileriz.

Sosyal Medya'da Paylaş:
Ücretsiz Teklif Alın

Formumuzu doldurun, en kısa sürede sizinle iletişime geçerek, ihtiyacınıza en uygun güvenlik çözümlerini ücretsiz olarak belirleyelim.

TIKLAYIN

“Vereceğiniz kişisel bilgileriniz ücretsiz teklif verilmesi amacıyla sizinle iletişime geçilmesi süreçlerinde tarafımızca işlenecektir.
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme metnine buradan ulaşabilirsiniz.”