Yalnızlık Korkunuzun Üstesinden Gelebilirsiniz

Yalnızlık Korkunuzun Üstesinden Gelebilirsiniz

Çoğumuzun, iç huzurumuzu ve zihinsel rahatlığımızı besleyebileceğimiz değerli bir hediye olarak kabul ettiği yalnızlık, ciddi bir endişe kaynağından ibarettir. 

Yalnızlık korkusu olarak tanımlanan bu durum, kişinin yaşam kalitesini ciddi oranda olumsuz etkiler.

Söz konusu endişeyle yaşamak zorunda kalanların büyük bir bölümü için gerçekte hoşlanmadıkları insanlarla zaman geçirme, sessizliği doldurmak için saatlerce telefonda konuşma ve eve girer girmez refleks olarak TV’yi açma benzeri davranışlar, günlük rutinlerinin doğal bir parçası haline gelir.

Neyse ki yalnız olduğu için sıkça benzer kaygılar duymaktan şikayetçi olan herkes, bu sorunu özveri, azim ve doğru miktarda profesyonel destekle kolayca aşabilir.

Yalnız Kalma Korkusu Nasıl Yenilir?  

Siz de yalnız kalma korkusu belirtileri gösteriyorsanız, aşağıdaki 10 adımı izleyebilirsiniz.

Yalnızlığınızı kabullenin

Tek başınıza olduğunuz anlarda, kendinizi dışlanmış hissetmeden, duruma yavaş yavaş konsantre olmaya odaklanın ve kurtulmaya çalışmadan önce korkularınızı nazikçe kabul edin.

Yalnızlığınızdan, hobilerinizi yaparak, kendinizi geliştirerek, yeteneklerinizi keşfederek ve yeni beceriler edinerek, sonuna kadar zevk almaya çalışın. 

Evde yapılacaklar listenizi renklendirerek, psikolojiniz için doğru dengeyi bulmaya çalışın

Belirli hedefler tanımlayın ve endişelerinizi sıralayın

Gününüzü insanların sürekli etrafta olacağı şekilde planlamaya çalışmaktan vazgeçin.

Kimseyi aramadan, mesajlaşmadan, başkalarıyla görüşmeden, belirli bir süre için yalnız başınıza kalabilmeyi, ulaşılması gereken önemli bir hedef olarak kabul edin ve bu amaca ulaşmak için çaba sarf edin.  Hedef süreyi yavaş yavaş uzatarak, panik yaşamadan tek başınıza geçireceğiniz zaman dilimini genişletmeye çalışın.

Yalnızken hissettiğiniz endişelerin tümünü not edin ve her birini puanlayın. Zaman içerisinde, daha az endişe ettiğiniz korkularınız azaldığında daha yüksek puan verdiğiniz büyük korkularınızın üstesinden gelmek için çalışabilirsiniz.

Korkularınızla yüzleşin

Korkularınızla yüzleşmeniz, söz konusu olumsuz duygularınızın altında yatan gerçek sebepler hakkında daha derin düşünmenize yardımcı olacaktır.

Kararlı davrandığınız ve korkunuzun üzerine gittiğiniz sürece yalnızlık sebebiyle hissettiğiniz kaygılarınız zamanla dağılacaktır. Başlarda gergin hissetseniz de rahatsız edici birkaç denemeden sonra, bu, kendinize yalnız zaman geçirebildiğinizi ispatlamanın harika bir yolu haline gelecektir. 

Yalnız kalma süresiniz ne kadar uzun olursa, hissedeceğiniz kaygı da o kadar büyük olur. Şarkı söylemek, şiir okumak gibi hafızanızı korkunuz dışında farklı şeylerle meşgul etmeye yardımcı seçeneklerden faydalanın ve "bu duygu geçecek, tüm bunların üstesinden geleceğim" benzeri cesaret verici cümlelerle kendinizi cesaretlendirmeye çalışın. 

Vücudunuzun verdiği mesajları gözlemleyin

Vücudumuz, yaşadığımız her duyguyu kaydeder ve çeşitli biyolojik tepkilerle dışa aktarır. Bu nedenle kendinizi yalnız bulduğunuzda, gözlerinizi birkaç dakika kapatmaya çalışın ve sakince nefes alıp vererek, yalnız kalma korkunuzun nereden geldiğini bulmak için vücudunuzu dinleyin. Neleri düşündüğünüzde daha çok strese girdiğinizi veya gevşediğinizi keşfetmeniz,  genel sağlığınız açısından oldukça önemli ipuçları elde etmenize yardımcı olacaktır.

Facebook ve instagram gibi sosyal ağlar, yalnızlık korkunuzu yenmek için cevap değil

Dijital dünyadaki kullanıcılarla,  gerçek hayatta iletişim kurma şansımız oldukça zayıf olduğundan, sağlıksız bir etkileşim bulutunda kaybolmamıza aracı olan sosyal ağlar, yalnızlık duygumuzu daha da körükleyebilir.

Birinin arkadaşlığına ihtiyaç duyduğunuzda veya birinin sizi aramasını istediğinizde, sanal arkadaşlarınızın, günlük yaşantınız içerisinde yanınızda olmayacağını göz önünde bulundurmalı, sosyal ilişkilerinizde, yüz yüze etkileşim yoluyla edineceğiniz gerçek arkadaşlık ilişkilerine ağırlık vermelisiniz. 

Mutsuz ilişkileri idare etmeye son verin

Hayatımızda biri yokken, evlenmemiz ya da istikrarlı bir ilişki içinde olmamız için yakın çevremizden, ailemizden ve toplumun geniş bir bölümünden gelen muazzam bir baskıyla karşılaşırız. 

Oysa özel hayatınızda, mutlaka bir ilişki yaşamak zorundaymışsınız gibi hissederek hareket etmeniz,  güvenilmez insanları hayatınıza sokma veya karşı taraftan gelen uygunsuz davranışları kabul etme gibi yanlış yollara sapmanıza sebep olabilir.

Bu konudaki müdahalelere kulaklarınızı tıkayarak, mutlu olduğunuz biçimde hayatınıza devam etmeniz ve eğer varsa kötü giden ilişkilerinizi idare etmeye son vermeniz kişisel mutluluğunuzu besleyecektir.

Dışarı çıkın ve yeni insanlarla tanışın

Hayata can sıkıntısı ve üzüntü içinde devam etmek yerine olabildiğince fazla dışarı çıkıp, insanlarla iletişim kurmaya gayret edin.

Sosyal çevrenizi genişletmek için spor salonuna gidebilir, kendinizi geliştirebileceğiniz kurslara yazılabilir, yeni insanlarla da tanışabileceğiniz atölye çalışmalarına katılabilirsiniz.

Hayvanlarla daha fazla zaman geçirin

Hayvanlarla daha sık vakit geçirmek, yalnızlıkla mücadelenizde daha iyi hissetmemize yardımcı olabilir. 

Halihazırda sizinle yaşayan bir evcil hayvanınız yoksa ve bir tane edinmek istiyorsanız, sadece yalnız hissettiğiniz için hayvan sahiplenmenin sizin ve tüylü dostumuz için doğru bir karar olup olmadığını titizlikle değerlendirin.

Şayet hayvan sahiplenmeye hazır değilseniz, çevrenizdeki barınaklara giderek, tüylü dostlarımızla eğlenceli anlar yaşayabilir veya çevrenizdeki sokak hayvanlarını düzenli olarak beslemenin huzurunu deneyimleyebilirsiniz.

İhtiyacı olanlara yardım edin

Bir insana yardım etmek, başkalarının sıkıntılarını çözmeye çalışırken, bireysel dertlerimizi unutturduğundan, kendimize yardım etmenin en etkili yollarından biridir.

Yalnızlıkla mücadele ederken, ihtiyaç sahibi insanlara ulaşın ve onlara gereken desteği sağlayın. Bu sayede kurduğunuz yeni sosyal bağlar neticesinde hayatlarına dokunduğunuz insanlar da ihtiyacınız olduğunda aynı şekilde sizin yanınızda olacaklardır.

Kendinizi yeniden yaratın

Yalnız olduğunuzda, yaşadığınız can sıkıntısının ruhunuzu boğmasına izin vermeyin. Hoşlandığınız bir aktiviteyi yapmak için kendinizi evde kalmaya zorlayarak, ilgi alanlarınızı, tutkularınızı, yeteneklerinizi, isteklerinizi, arzularınızı ve hayallerinizi keşfetmeye çalışın .

Yeni bir spor dalıyla uğraşmak, yeni bir hobi edinmek, el becerilerinizi geliştirmek gibi alıştığınız rutinin dışındaki eğlenceli seçeneklere yönlenin. Hakkında hiçbir şey bilmediğiniz konular hakkında araştırma yapın, yeni bir dil öğrenin veya normalde pek tercih etmediğiniz farklı bir müzik türünü dinleyin

Sosyal Medya'da Paylaş:
Ücretsiz Teklif Alın

Formumuzu doldurun, en kısa sürede sizinle iletişime geçerek, ihtiyacınıza en uygun güvenlik çözümlerini ücretsiz olarak belirleyelim.

TIKLAYIN

“Vereceğiniz kişisel bilgileriniz ücretsiz teklif verilmesi amacıyla sizinle iletişime geçilmesi süreçlerinde tarafımızca işlenecektir.
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme metnine buradan ulaşabilirsiniz.”